CO STWORZYLIŚMY?

UDrink – system do bezkontaktowej obsługi zamówień

 

Zadanie
Stworzenie bezkontaktowego systemu do sprzedaży i zakupu napojów i posiłków w klubach i pubach, bez konieczności długiego oczekiwania w kolejce.

Propozycja
Aplikacja mobilna przeznaczona dla klientów składających zamówienia w wybranych lokalach, aplikacja barmana wykorzystywana przez osoby realizujące zamówienia oraz panel administracyjny dla menedżerów klubów i restauracji – spięte w jeden system.

Wyzwanie
Sprawna realizacja zamówień to zawsze duże wyzwanie, kiedy w lokalu przebywa wielu klientów. W takich warunkach często dochodzi do sytuacji, w których barmani mylą zamówienia lub realizowane zamówienia są niekompletne. Problemy takie występują szczególnie w klubach mogących pomieścić setki klientów. W takich miejscach bardzo ciężko o szybką i niezawodną obsługę klienta, a wąskim gardłem zawsze jest bar, przy którym tworzy się kolejka. Nadrzędnym wyzwaniem jest przyspieszenie procesu sprzedaży i wydawania zamówień poprzez dokładne zidentyfikowanie każdego zamówienia oraz zautomatyzowanie czynności zwykle wykonywanych przez obsługę lokalu. Rozwiązaniem jest stworzenie aplikacji umożliwiających łatwe i przystępne składanie i odbieranie zamówień. Aplikacja klienta, w której wszystkie produkty znajdują się w jednym miejscu i prezentowane są w przejrzysty sposób ułatwia składanie zamówienia, a jednocześnie skraca czas obsługi przy barze.

Rozwiązanie
Aplikacja mobilna wyposażona w intuicyjną nawigację, w której od razu po wyborze interesującego nas lokalu lądujemy na widoku menu, gdzie można rozpocząć przeglądanie oferty i składanie zamówień. Dzięki aplikacji klient baru może w spokoju wybrać to, na co ma ochotę, a czas który straciłby na nerwowe przepychanie się do baru, poświęć na dobrą zabawę. Jednocześnie złożenie zamówienie poprzez aplikację skraca czas obsługi przy barze, pozwalając pracownikom zająć się przygotowywaniem zamówień. Aplikacja obsługuje również płatności, dzięki czemu zyskujemy kolejny czas oraz eliminujemy błędy czy inne nieprawidłowości przy rozliczaniu zamówień. Cały proces zamówienia przebiega sprawnie zarówno dla klienta, jak i barmana.

Realizacja
Prace projektowe rozpoczęliśmy od rozmów z kilkoma klientami posiadającymi lokale we Wrocławiu i Gdańsku. Celem rozmów było omówienie wymagań dotyczących aplikacji, poznanie potrzeb oraz zgromadzenie dodatkowych informacji o samym kliencie i lokalach, w których UDrink miałby być wykorzystywany.

Kolejnym etapem było zaprojektowanie przez grafika poszczególnych widoków aplikacji mobilnej. Ostateczny design charakteryzuje się prostotą – według wielu użytkowników UDrinka aplikacja jest intuicyjna, a nawigowanie po niej nie sprawia kłopotów.

Głównym etapem podczas realizacji projektu było oczywiście wytwarzanie oprogramowania. Ze względu na spore doświadczenie naszego zespołu przy tworzeniu aplikacji internetowych, zdecydowaliśmy się na użycie biblioteki React Native jako głównej technologii, w której tworzone były aplikacje dla klienta i barmana. React Native został stworzony, aby przyspieszyć proces developmentu aplikacji mobilnych i umożliwić organizacjom poruszanie się szybciej. Przy okazji rozwoju aplikacji administracyjnej użyta została biblioteka React – jedna z najpopularniejszych technologii wybieranych przy tworzeniu interaktywnych interfejsów użytkownika. Wspomniane aplikacje zostały stworzone przez różne zespoły projektowe w tym samym czasie – w efekcie były one spójne, zarówno w aspekcie funkcjonalnym, jak i graficznym.

Aplikacja klienta
Aplikacja klienta UDrink składa się z kilkunastu różnych widoków, natomiast najważniejsze z nich to:

Widok menu:

Zrzut ekranuZrzut ekranu

Z tego miejsca można rozpocząć przeglądanie oferty klubu lub restauracji.

Widok produktu:

Zrzut ekranu

Na tym widoku  klient może dodać produkt do koszyka oraz do listy ulubionych produktów.

Widok koszyka:

W każdym momencie użytkownik może sprawdzić obecny stan koszyka oraz przejść do ekranu z podsumowaniem zamówienia wraz z opcjami wyboru płatności oraz sposobu odbioru zamówienia.

Widok listy zamówień:

Dostęp do pełnej historii wszystkich zamówień znajduje się w jedny miejscu. To również widok, na którym użytkownik ma możliwość sprawdzenia statusu swoich zamówień.

Aplikacja barmana
Głównym punktem aplikacji barmana jest widok zamówień, na którym osoba realizująca zamówienia ma wgląd do listy aktualnie złożonych zamówień oraz możliwość zmiany statusu zamówienia podczas jego realizacji. Po złożeniu zamówienia przez klienta barman natychmiast otrzymuje powiadomienie o nowym zadaniu, a następnie przeprowadza proces jego realizacji. Dzięki tak przeprowadzonemu procesowi składania i realizacji zamówień pomiędzy klientem i barmanem możemy w przyszłości zapobiec występowaniu zdublowanych i przegapionych zamówień.


Aplikacja menadżera
Trzecią i ostatnią aplikacją wchodzącą w skład systemu UDrink jest panel administracyjny dla menedżera lokalu. Jest to aplikacja, z poziomu której można zarządzać np. godzinami otwarcia lokalu, przeglądać statystyki dotyczące zamówień, przychodów czy ilości stałych, jak i nowych klientów. To również miejsce, gdzie menadżer klubu może aktualizować menu oraz modyfikować stawki podatkowe dla poszczególnych kategorii produktów.

 

Obecnie mobilna aplikacja klienta UDrink dostępna jest do pobrania na Androida w Google Play oraz w App Store dla systemów iOS. Aplikacja dla barmana dostępna jest jedynie w wersji na Androida.